Kategoria: Turystyka

15 listopada 2011 r. w sali konferencyjnej Urzędu Miasta w Radzyniu Podlaskim odbyły się warsztaty pt. „Rozwój produktów turystycznych i promocji Radzyńskiej Krainy Serdeczności – jak wspólnie działać i osiągać sukces” oraz konferencja podsumowująca projekt pn. ,,Program rozwoju i promocji turystyki Powiatu Radzyńskiego i Miasta Radzyń Podlaski – opracowanie i promocja markowych produktów turystycznych i kulturowych obszaru”.

Warsztaty dla beneficjentów pośrednich.

W warsztatach uczestniczyło 38 osób, reprezentujących branżę gastronomiczno-hotelową, gospodarstwa agroturystyczne, przedstawiciele instytucji i organizacji działających w obszarze kultury i turystyki.

 

Uczestników powitał Bogdan Sozoniuk, kierownik Wydziału Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Radzyniu Podlaskim, który zaprezentował również ideę „Programu rozwoju i promocji turystyki Powiatu Radzyńskiego i Miasta Radzyń Podlaski – opracowanie i promocja markowych produktów turystycznych i kulturowych obszaru”.

Kolejnym punktem spotkania było wystąpienie Huberta Gonery, dyrektora zarządzającego poznańskiej firmy landbrand, który mówił o wdrożeniu markowych produktów turystycznych, czyli jak pewnie postawić pierwszy krok we wspólnym działaniu. Dyrektor poznańskiej firmy zaprezentował możliwości naszego regionu i jakie działania należy podjąć, aby przyczynić się do rozwoju turystyki w naszym powiecie.

Następnie prowadzący przedstawił cele nadrzędne marki Radzyńska Kraina Serdeczności, co nam daje i dlaczego musi być naszą wspólną wartością.

Konferencja podsumowująca projekt.

Tego samego dnia, o godzinie 14, rozpoczęła się konferencja podsumowująca projekt pn. ,,Program rozwoju i promocji turystyki Powiatu Radzyńskiego i Miasta Radzyń Podlaski – opracowanie i promocja markowych produktów turystycznych i kulturowych obszaru”.

Otworzył ją Lucjan Kotwica – Starosta Radzyński oraz Witold Kowalczyk – Burmistrz Miasta Radzyń Podlaski. Jej uczestnikami byli radni powiatowi i radni miejscy, przedstawicieli gminnych samorządów, dyrektorzy szkół, beneficjenci pośredni - gestorzy branży turystycznej, przedstawiciele stowarzyszeń i instytucji kultury oraz dziennikarze mediów lokalnych.

Efekty trwającego ponad dwa lata projektu przedstawił Bogdan Sozoniuk – kierownik Wydziału Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Radzyniu Podlaskim i Dominika Leszczyńska – koordynator projektu.

W ramach projektu została opracowana Strategia rozwoju i promocji markowych produktów turystycznych i kulturowych Powiatu Radzyńskiego i Miasta Radzyń Podlaski na lata 2010-20120 wraz z Systemem Identyfikacji Wizualnej, wykreowana została marka Radzyńska kraina Serdeczności, powstała strona internetowa (www.krainaserdecznosci.pl). Ponadto opracowane zostały dwa przewodniki typu audio: miejski dla turysty poruszającego się pieszo oraz powiatowy dla zmotoryzowanych, wydano albumową publikację na temat pałacu Potockich w Radzyniu Podlaskim „Radzyń Podlaski. Miasto i rezydencja”, przewodnik „Pamiątkowy diariusz z podróży po Radzyńskiej Krainie Serdeczności”. W ramach projektu zorganizowano imprezę promocyjną obejmującą: plener malarsko-fotograficzny „Serdeczne Inspiracje”, który odbył się w dniach od 20 do 28 lipca 2011 r.; warsztaty fotograficzne „Fotografia czy malarstwo”, które miały miejsce 10 września 2011 r. w Radzyniu Podlaskim oraz piknik historyczny „Sarmackie Serdeczności czyli w gościnie u Pana na Radzyniu”, który przyciągnął około 5 tys. gości. Study-tour dla dziennikarzy zorganizowany 15 października 2011 r. zakończył realizację projektu.

Konferencję zakończyła degustacja tradycyjnych potraw regionalnych z Gminy Kąkolewnica wpisanych na Listę Produktów Regionalnych prowadzoną przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Zobacz również „Informacje podstawowe” o projekcie „Program rozwoju i promocji turystyki Powiatu Radzyńskiego i Miasta Radzyń Podlaski - opracowanie i promocja markowych produktów turystycznych i kulturowych obszaru” (plik pdf.

Warsztaty i konferencja zostały zorganizowane w ramach projektu „Program rozwoju i promocji turystyki Powiatu Radzyńskiego i Miasta Radzyń Podlaski – opracowanie i promocja markowych produktów turystycznych i kulturowych obszaru” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.