Kategoria: Powiat Radzyński

Dane adresowe:

  • Kierownik - Małgorzata Osipacz
  • Adres: Pl. I. Potockiego 1,
  • Pokoje nr 3, 4, 7 - parter oraz nr 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 - II piętro;
  • Telefon: (83) 352 73 04
  • Fax: (83) 352 74 02
  • PODGiK: (83) 352 73 07
  • Wydawanie wpisów/wyrysów: (83) 352 74 05
  • Gospodarka nieruchomościami oraz ochrona gruntów rolnych i leśnych: (83) 352 74 10, (83) 352 74 26
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Do zadań Referatu Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej oraz Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków należy prowadzenie spraw:

  1. Wynikających z ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności:
  • prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym między innymi:
    1. prowadzenie dla obszaru powiatu:
  • ewidencji gruntów i budynków, w tym baz danych ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości);
  • geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym baz danych geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu;
  • gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  1. tworzenie, prowadzenie i udostępnienie baz danych rejestru cen i wartości nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych oraz obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych,
  2. tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych (map ewidencyjnych i map zasadniczych),
  3. pozyskiwanie, gromadzenie danych zasobu, kompletowanie dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej powstałej w wyniku wykonywania prac geodezyjnych, przechowywanie zasobu i wyłączanie z zasobu materiałów, które utraciły przydatność użytkową,
  4. przetwarzanie i weryfikowanie opracowań geodezyjnych wpływających do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
  5. przekazywanie kopii zasobu oraz danych zasobu pomiędzy poszczególnymi częściami zasobu,
  6. uzgadnianie granic jednostek podziału administracyjnego,
  • prowadzenie rejestru ewidencji gruntów i budynków oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów, w tym między innymi:
  1. utrzymanie systemu informatycznego obsługującego bazy danych ewidencyjnych w ciągłej gotowości operacyjnej,
  2. utrzymanie operatu ewidencji gruntów i budynków w stanie aktualności poprzez wprowadzenie udokumentowanych zmian do bazy danych ewidencyjnych – aktualizacja z urzędu i na wniosek oraz prowadzenie postępowań scaleniowych w sprawach wymagających wyjaśnień,
  3. archiwizacja i wyłączanie danych zasobu oraz danych ewidencyjnych,
  4. udostępnianie danych ewidencyjnych w formie: komputerowych wydruków map ewidencyjnych, rejestrów, kartotek, zestawień, wykazów, skorowidzów, wypisów z rejestrów i kartotek, wyrysów z mapy ewidencyjnej, plików komputerowych baz danych, informacji przekazywanych ustnie i wizualnie,
  5. okresowa weryfikacja danych ewidencji gruntów i budynków,
  6. sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją (gruntów, budynków i lokali) oraz przekazywania kopii baz danych,
  7. modernizacje ewidencji gruntów i budynków,
  8. ochrona danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem,
  9. prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie przeprowadzania gleboznawczej klasyfikacji gruntów (zawiadomienie stron o wyłożeniu projektu z przeprowadzonej gleboznawczej klasyfikacji gruntów celem zapoznania się oraz wydawania decyzji w sprawach uzupełniających klasyfikację gruntów),
  • koordynacja usytuowania projektowych sieci uzbrojenia terenu poprzez przeprowadzanie narad koordynacyjnych,
  • zakładanie osnów szczegółowych,
  • przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
  • ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
  • wystawianie Dokumentu Obliczenia Opłaty oraz licencji dla udostępnianych kopii materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
  1. Wynikających z ustawy o scalaniu i wymianie gruntów, a w szczególności:
  • wszczęcie postępowania scaleniowego i wymiennego,
  • przeprowadzanie postępowania scaleniowego i wymiennego,
  • składanie do właściwych sądów wniosków o wpis wzmianki o wszczęciu postępowania,
  • rozpatrywanie zastrzeżeń do projektów scaleń,
  • zatwierdzanie decyzjami projektów scalenia lub wymiany gruntów,
  • zgłaszanie zmian wynikających z przeprowadzonego postępowania scaleniowego lub wymiennego w księgach wieczystych lub zbiorach dokumentów,
  • zagospodarowanie poscaleniowe umożliwiające objęcie w posiadanie przez uczestników scalenia wydzielonych im w ramach postępowania scaleniowego gruntów polegające na: budowie lub przebudowie dróg dojazdowych do gruntów, korekcie parametrów technicznych urządzeń melioracji wodnych, likwidacji zbędnych miedz i dróg oraz wykonaniu zabiegów rekultywacyjnych umożliwiających uprawę mechaniczną gruntów.
  1. Wynikających z ustawy o lasach w związku z ustawą o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej – w sprawach dotyczących przeklasyfikowania z urzędu gruntu rolnego na grunt leśny w drodze decyzji administracyjnej.
  2. Wynikających z ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w tym wydawania zaświadczeń w sprawach:
  • dotyczących poświadczenia faktu oraz potwierdzenia istnienia gospodarstwa rolnego do celów emerytalnych, rentowych i zakładu pracy,
  • potwierdzenia stanu faktycznego i prawnego wynikającego z prowadzenia rejestru publicznego, jakimi są ewidencja gruntów i budynków oraz geodezyjna ewidencja sieci uzbrojenia terenu.

Do zadań Referatu Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie spraw:

  1. Realizacja zadań nałożonych na Powiat w zakresie gospodarki nieruchomościami stanowiących własność Powiatu – wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz innych aktów prawnych związanych z gospodarką tymi nieruchomościami, w szczególności:
  • prowadzenie ewidencji nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości,
  • wykonywanie czynności i przygotowanie niezbędnej dokumentacji związanej z nabywaniem i zbywaniem, zamianą, oddawaniem w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, najem, dzierżawę lub użyczenie oraz obciążaniem ograniczonymi prawami rzeczowymi,
  • gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości,
  • podejmowanie działań dotyczących praw do nieruchomości Powiatu.
  1. Realizacja zadań nałożonych na Powiat w zakresie gospodarki nieruchomościami stanowiących własność Skarbu Państwa – wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz innych aktów prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami, a w szczególności:
  • wykonywanie czynności i przygotowanie niezbędnej dokumentacji związanej z nabywaniem i zbywaniem, zamianą, oddawaniem w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, najem, dzierżawę lub użyczenie oraz obciążaniem ograniczonymi prawami rzeczowymi,
  • wykonywanie czynności związanych z ustalaniem opłat rocznych, ich aktualizacją, ustanawianiem innego terminu wnoszenia tych opłat, udzielaniem bonifikat oraz rozłożeniem na raty,
  • prowadzenie rokowań o nabycie nieruchomości w drodze umowy na cele publiczne oraz wykonywanie działań związanych z wywłaszczeniem nieruchomości, a także ustalanie i wypłacanie odszkodowań,
  • prowadzenie ewidencji nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste,
  • prowadzenie działań dotyczących praw do nieruchomości Skarbu Państwa.
  1. Realizacja zadań nałożonych na Powiat w zakresie przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
  2. Realizacja zadań nałożonych na Powiat – wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, a w szczególności w zakresie:
  • wyłączeń gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
  • zapobiegania degradacji gruntów rolnych,
  • rekultywacji i zagospodarowaniu gruntów,
  • kontroli realizacji przepisów ustawy oraz sporządzania sprawozdawczości.
  1. Realizacja zadań nałożonych na Powiat – wynikających z ustaw i innych aktów prawnych:
  • kodeksu cywilnego – w sprawach gruntowych i nieruchomości,
  • ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców,
  • ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych,
  • ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • ustawy o drogach publicznych,
  • ustawy o własności lokali – w sprawach gospodarowania lokalami,
  • ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego – w sprawach gospodarowania lokalami,
  • ustawy o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego,
  • ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym – w sprawach nabywania przez Skarb Państwa mienia pozostałego po wykreślonym z KRS podmiocie lub po podmiocie uznanym za wykreślony z rejestru oraz w zakresie reprezentowania Skarbu Państwa w postępowaniach dotyczących tego mienia i zobowiązań tych podmiotów a także innych w innych sprawach dotyczących gospodarowania nabytym mieniem,
  • ustawy o Krajowym Zasobie Nieruchomości oraz rozporządzenia w sprawie wykazu nieruchomości przekazywanego Krajowemu Zasobowi Nieruchomości – w zakresie prowadzenia, sporządzania i przekazywania wykazów nieruchomości Skarbu Państwa przeznaczonych do przekazania KZN oraz przekazywania nieruchomości objętych tymi wykazami do Zasobu Nieruchomości prowadzonego przez KZN,
  • ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników – w zakresie przyznawania własności gruntów pozostawionych rolnikom do dożywotniego użytkowania oraz działek gruntu pod budynkami, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego Państwu.

 

      Wydział przy znakowaniu spraw używa symbolu „GN”.


Najczęściej czytane

Ruszyła VII edycja Konkursu Zdrowy Samorząd – zgłoszenia do 12 stycznia

Ruszyła VII edycja Konkursu Zdrowy …

04 Gru 2023 Ogłoszenia/Komunikaty

Lubelskie.pl

logo projektu współfinansowanego z programu unii europejskiej
Nowoczesna edukacja zawodowa w ZSP im. Jana Pawła II w Radzyniu